Аянмен келген сынықшылық баянды болып келеді

«Ел іші – өнер кеніші» демекші халықтың ішінде бойына біткен әртүрлі табиғи қасиеттерімен елге танылып жүрген адамдар аз емес. Емшілік те бір өнер. Адам туа бітті бойына бітетін қасиет. Сол сияқты сынықшылық та қазақ халқының арасында кеңінен тараған. Сынықшылықты дәрігерлердің өзі де мойындайды. Біреудің қолы, біреудің білегі, біреудің саусағы, тағы да басқа мүшелері шығып немесе сынып кеткен жағдайда бірінші кезекте дәрігерге апаратынымыз белгілі. Дәрігер оны ренгенге түсіреді. Суретке қарап отырып, сынығын анықтайды. Сөйтіп өз білгенінше, алған біліміне сәйкес ем жасайды. Көп жағдайда дәрігердің сынықшылық емі дұрыс бола бермейтіні де рас.

Ал сынықшы ше? Ол не істейді? Сынықшы алдымен сынған немесе шыққан жерді қолымен ұстап көреді, сипалайды, уқалайды. Сөйтіп отырып орнына келтіреді.   Дәрігер сияқты гипске салмай-ақ, ренгенге түсірмей-ақ жәй шүберекпен орап, байлап береді. Адамның жасына қарай (егер бір мүшесін шығарған немесе сындырған жеті жасар бала болса, жеті күнде, жиырмадағы жігіт болса жиырма күнде, елудегі егде тартқан кісі болса, сол елу күнде) сынығы бітеді. Ал шыққан нәрсе орнына түскен кезде-ақ қалпына келіп, ауырғанын қояды. Бұл біздің пайымымыз. Енді сынықшының әңгімесіне құлақ түрейік.

 

Күләш Шүкелқызы, сынықшы, жасы жетпістен асқан қария:

Толығырақ: Аянмен келген сынықшылық баянды болып келеді

"Әкем қазақтың дәстүріне байланысты дүниелердің көбісін өте жақсы білген..."


 - Әкеңіз жайлы "Әке, сені сағындым.." атты естелігіңізді оқып көзге жас үйіріп едік.Әкеңіз жайлы есте қалған тағы қандай дүниелер бар?

 - Мен әкемнен жеті жаста қалғанмын, сондықтан да естелік айта қою қиын.Менің естеліктерім анамның айтып отыратын естеліктері. Айберген атамның бірнеше баласы қатарынан шетінеп, әкем бірнеше отбасының тілеуімен өмірге келген. 16-30-дың арасында бес ағасы қайтыс болып кеткен. Сондықтан бар баланың орнын төледі деп есімін Төлеген қойған екен. Әкемнің мінезінің тік болуы кішкене еркелеу болып өскенінен де болар.Жалғандықты жаны қаламайтын.Бетке тура айтып салатын.Әдебиетке адал қараған адам.Мәселен сол жылдары ақындар өлеңінің әр жолына ақша алатын.Ал әкем 18 буынды өлеңдер жазды.Осы 18 буынды бөліп жіберсе 2-4 қатар шығады.Олай істесе ,әрине, ойы шашырап, баяндау қалпындағы өлең шығары мәлім.Кітаптың әр қатарына ақша санап, пендешілікке бармағаны білінеді.Өзіне- өзі өте қатал қараған.Елге жаны ашитын.Бірақ әділдікке келгенде тура айтатын.

 - Қазақтың салт-санасына, бауырмалдыққа, адамзатты сүюге үндейтін өлеңдері жетіп артылады.Ақынның бойында біз білмейтін қандай қасиеттер бар еді?

Толығырақ: "Әкем қазақтың дәстүріне байланысты дүниелердің көбісін өте жақсы білген..."

Бақыттың кілті

Ерлі-зайыптылар сұхбаты

Ерлі-зайыпты журналистер Марат Тоқашбаев пен Раушан Каршалова ұзақ жылдардан бері отбасылық мәселелермен айналысып келеді. Туған ел ертеңіне алаңдаушылық, ұлт бақыты тақырыбы оларды қоғамның осы бір әлеуметтік мәселесіне тоғыстырды. Өйткені бұл тек әлеуметтік мәселелер қатарынан шығандап саяси мәселелер деңгейіне дейін көтеріліп кетті. Расында да Отан бақыты отбасы бақытынан басталады. Адам бақыты отбасындағы береке-бірлікке тәуелді. Ертеңінен үмітті қыз бен жігіт бақытты отбасын қалай құра алады? Отбасын құрған еркек пен әйел өз шаңырақтарын шайқалтпай ұстап қалуының жолдары қандай? Өз шаңырақтарында сүйіспеншілік пен жылулық отын жаға білген ерлі-зайыптылар арасындағы төмендегі әңгіме қоғамымыздағы осындай бір маңызды әлеуметтік мәселелерді қозғайды.

Марат Тоқашбаев:
– Адам өмірінде отбасы айрықша маңызды рөл атқаратыны белгілі. Ол ер адамға да, әйел адамға да бірдей. Адам өзін негізінен тек отбасында ғана шынайы бақытты сезінеді. Әрі бірқатар зерттеушілердің пікіріне қарағанда адам өз үйінде ешкімнің рөліне түспей өзінің шынайы кескін-келбетімен жүреді екен. Яғни сыртта жүргенде: көлікте – жолаушы, мектепте – шәкірт, шақырған жерде – қонақ, университетте – студент, ұжымда – қызметкер, туыстар ортасында – бауыр, емханада – емделуші, театрда – көрермен, әскерде –жауынгер болса, өз үйінде тек өзін ғана ойнайды. Басқадай рөл ойнамайтын, шынайы бет-бейнесін көрсететін жері – осы. Адамның кім екендігі отбасында қалтқысыз көрінеді.
Отбасын кейде жанұя деп те жатады. Қарасаң шынында ол жанның ұясы ғой. Жанның ұясы тұрған жер дүниедегі ең қымбат жер болса керек.
Раушан Каршалова:
– Иә, Мәке, отбасылық өмір кімге де болсын маңызды деп ойлаймын. Әлгінде отбасы ер адамға да, әйел адамға да қымбат дедіңіз. Меніңше, әйел адам үшін отбасы бәрінен жоғарырақ сияқты. Өйткені әйел адам табиғатында ошақтың иесі ғана емес, шаңырақтың киесі. Ол – ұрпақ жалғастырушы, барды ұқсатушы, жылылық пен берекенің бастауы. Ер адам Отан қорғау жолындағы ерлік істері, қызмет баспалдақтарындағы жоғарылауы, ашқан ғылыми жаңалықтары, өсірген малы, салған құрылыстары сияқты сансыз жетістіктерінен кеудесін соқпай-ақ қуаныш табатын, өзін бақытты сезінетін сәттері болса, әйел адамға ең керегі –жанұялық қуаныш пен отбасылық бақыт. Марқұм менің енем, сіздің анаңыздың «Қойға пышақ керек, әйелге құшақ керек» деген сөздері есіме түседі. Әйел адам табиғатында өзін қорғауға, өзін әлпештеуге, өзін жақсы көруге мұқтаж. Сондықтан ол азаматын ардақтау, жылылық пен ізгілік қалыптастыру арқылы отбасында сүйіспеншілікке жол ашады. «Жер-дегі барлық жақсылық Күннің нұры мен Ананың сүтінен тараған» деп Максим Горький айтпақшы, ұрпақ тәрбиесі де негізінен Әйел-Ананың мойнында. Қазақ «Қыздың жолы жіңішке» десе, ал әйелдің жолы – қысталаң.

Толығырақ: Бақыттың кілті

"Қазақтың Айседорасы"


«Би дегеніміз – адамның өз денесін билей білуімен қоймай, көрерменін өзі сезінген  дүниеге сендіруі!»,-дейді  қазақ биінің ханшасы Перизат Омарбекова. Бүгін маған Шара Жиенқұлова билерінің түп-тамырын жоғалтпай, бүгінгі күнге дейін сақтап, кең көлемде насихаттап  жүрген отандық бишілердің арасындағы жалғыз биші, ҚР Мәдениет қайраткері, Халықаралық «Шабыт» байқауының лауреаты, би әлеміндегі жиырма жылына қорытынды ретінде жақында «Биім менің – биік шың» атты жеке кешімен халықты тамсандырған «қазақтың Айседорасымен» сырласу бақыты бұйырды. Саф өнердің тұнығына бой  ұрғыңыз келсе, мархабат!

   

 

Толығырақ: "Қазақтың Айседорасы"

ҰЛТ ҰЙЫТҚЫСЫ – ҰЛТТЫҚ РУХ

Қазақстан Республикасының Президенті «100 нақты қадам» бағдарламасын жасады. Бұл жаһандық және ішкі сын-ескертпелерге жауап ретінде дүниеге келген құжат. Сонымен бірге жаңа тарихи жағдайда ұлттың дамыған мемлекеттердің отыздығына кіру жөніндегі жоспары.
«100 нақты қадам» елімізге «2050-Стратегиясын» жүзеге асыру мен Қазақстан мемлекеттігін нығайтуға, күрделі кезеңнен сенімді өтуге жағдай туғызатын беріктік қорын жасап беретін болады.
Біз бүгін журнал редакциясының «дөңгелек үстөл» басына Қазақстанның еңбек сіңірген қайраткері, ҚР Ұлттық жаратылыстану ғылымдары академиясының академигі, философия ғылымдарының докторы, профессор Ұлықпан Сыдықов мырзаны шақырып, бүкіл әлем талқылап жатқан бағдарламаға қатысты бірнеше сауал қойған едік.


«Дәстүр»:
– Ұлықпан мырза, осы бағалы да маңызды бағдарламаны жүзеге асырудың бір ұшы ұлттық рухққа келіп тірелетіні анық. Өйткені ұлт бар жерде рух бар. Рухсыз ел – жігерсіз, жасық болады. Рух дегеніміз не? Қалай түсіндірер едіңіз?
Ұ. Е. Сыдықов:
–Рух – жалпыадамзаттық құбылыс, негізінен ол ұлттық формада өмір сүреді. Өйткені қандай да бір адам болмасын, ол белгілі бір ұлттың, ұлыстың өкілі. Ұлттық рухтың мазмұны – өз ұлтыңа деген ерекше сүйіспеншілік. Ол сүйіспеншілік қайдан пайда болады? Егер де ұлттың топырағында туып өссең, оның болмысын қан

Толығырақ: ҰЛТ ҰЙЫТҚЫСЫ – ҰЛТТЫҚ РУХ

Дәстүр видео

Дәстүр видео

Дәстүр видео

Дәстүр видео

Дәстүр видео

Дәстүр видео

Дәстүр видео

Әлеуметтік желі парағы

FacebookFacebook

Күнтізбе

« Тамыз 2017 »
Дс Сс Ср Бс Жм Сб Жк
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31